Retourneren

Het kan natuurlijk gebeuren. Je hebt een fiets besteld en ontvangen. De fiets is toch niet helemaal wat je had verwacht of misschien is de fiets toch te groot of te klein. Je hebt dan de mogelijkheid om je fiets binnen 14 dagen na ontvangst en ongebruikt te retourneren. Lees hieronder welke voorwaarden wij stellen aan het retourneren van je fiets.

Om je fiets te retourneren vragen wij om contact met ons op te nemen via het contactformulier.

Fiets in doos

Check je fiets goed voor het monteren
Wanneer je de fiets hebt ontvangen zijn er nog een aantal onderdelen die je zelf moet monteren en afstellen. Je hebt er voor gekozen om de fiets zelf af te monteren, dit is een belangrijke en niet te onderschatten klus. De fiets is namelijk gemonteerd in de fabriek, maar het fijne afstellen moet nog gebeuren. Ook de reeds gemonteerde onderdelen moeten dus goed gecheckt worden. Onze monteurs doen dit voor je wanneer een fiets rijklaar besteld.

Voor je begint, adviseren wij je om de fiets eerst na te lopen op eventuele schade of mankementen. Zitten deze erop, meld ze dan direct bij onze klantenservice voor je begint met de montage van de fiets. Eenmaal gemonteerd kan er geen aanspraak gemaakt worden op technische mankementen of lakschade. Wij kunnen namelijk daarna niet meer controleren waardoor de schade is ontstaan.

Waardevermindering
Om eventuele extra kosten te voorkomen, adviseren we voor montage zeker te weten dat dit de juiste fiets voor je is. Zet de fiets nog niet in elkaar als je niet weet of het de juiste maat is! En fiets wordt minder waard op het moment dat hij word gemonteerd. Als deze vervolgens weer gedemonteerd wordt voor retour, neemt de waarde alleen maar meer af. Niemand wil, voor de nieuwprijs, een fiets hebben waar al eerder aan gesleuteld is. Na het retourneren van een gebruikte fiets, wordt er naast de retourkosten waardevermindering toegepast. Deze waarde vermindering bedraagt minimaal €50,- .

Heb jij een fiets in doos besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. Dus gedemonteerd en in de originele verpakking. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een Pick Up afspraak met Post NL. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een Pick Up afspraak in plannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen Pick Up afspraak in het weekend mogelijk. Post NL haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken. 

Let op: De kosten voor het retourneren van een fiets in doos zijn €45,- en voor rekening van de klant. Heb je de doos al weggegooid? Dan kunnen wij je een nieuwe doos toesturen voor €20,- deze kosten komen bovenop de €45,- retourkosten.

 

Fiets rijklaar 

Heb jij je fiets rijklaar besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. In het geval van een rijklare fiets neemt onze partner Post NL bij levering de verpakking van de fiets mee. Wij vragen je om de fiets zo goed als mogelijk op dezelfde wijze te verpakken zoals je deze hebt ontvangen. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een Pick Up afspraak met Koeriersdienst Besseling. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een Pick Up afspraak in plannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen Pick Up afspraak in het weekend mogelijk. Koeriersdienst Besseling haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken of te ontvangen. Wel is het mogelijk om je telefoonnummer op te geven. De chauffeur belt je dan op de dag van de afspraak 30 minuten voor aankomst op om door te geven dat hij naar je onderweg is. 

Let op: De kosten voor het retourneren van een fiets rijklaar zijn €80,- en voor rekening van de klant. 

Accessoires

Wil je accessoires retourneren?
Neem dan contact op via het contactformulier. Deze kan je binnen 14 dagen ongebruikt en in originele verpakking retourneren door deze in een afgesloten doos te versturen naar:


West 2 Wielers online
T.a.v. Daniel
Doctor Wiardi Beckmansingel 4D
3132 CX Vlaardingen

Vergeet niet duidelijk je ordernummer, reden van retour en gewenste actie (omruilen, geld terug) te vermelden. 

Let op: De kosten voor het retourneren van accessoires zijn voor rekening van de klant. Bewaar je verzendbewijs goed tot je retour bij ons is verwerkt. 

Verwerking van je retour 

Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.

Wil jij je fiets omruilen? Dan maken wij een nieuwe order voor je aan.

Heb je ervoor gekozen om je aankoopbedrag terug te ontvangen? Deze ontvang je dan op dezelfde wijze terug als waarop je hebt betaald. Wij halen de retourkosten van het aan jou terug te betalen bedrag af.